Oh, you're trying to do your own terrain? Interesting.
There are several things to be careful about to avoid your problem.
The first thing to be aware of is that when the game generates the terrain, it maps the terrain you defined, and when it reaches the last point, it starts over with the first point. That way it repeats your terrain pattern until the planet is fully mapped. For this reason, there must be a continuity between the start and the end of your pattern, the same as if it was circular.
For example, if you have a look at the Perlin terrain file, you'll notice this at the beginning and at the end:
View attachment 87157
...
View attachment 87155
The first and the last point are exactly the same, precisely because of this.
Затем, второй момент, на который следует обратить внимание, заключается в том, что для обеспечения непрерывности шаблон местности должен быть нанесен на карту целое число раз вокруг планеты. Для этого вам нужно обратить внимание на второй параметр формулы ландшафта в файле планеты, здесь, например, для Земли:
View attachment 87156
Этот параметр (например, 19030.8016... для первого) представляет собой длину, на которую будет отображено одно вхождение вашего шаблона. Он был равен периметру планеты, деленному на целое число.
В случае Земли периметр равен:
P = 2×π×радиус = 1979203,37... метра
Если вы проверите, у вас есть:
19030,8016... = Р/104
2452,544... = Р/807
1319,468... = Р/1500
Это означает, что местонахождение Перлина исхода на карте 104, 807 и 1500 раз по всей планете в каждом случае. Если вы будете следовать тому же принципу, у вас не должно быть проблем.